Proteínová diéta

Táto diéta nie je vo svete zdravého chudnutia žiadnou novinkou. Naopak, jedná sa o metódu, ktorú preverili dlhé roky skúmania. S prvotnou myšlienkou prišiel v roku 1974 profesor George L. Blackburn z Harvardskej univerzity. Jedná sa o diétny plán, pomocou ktorého je možné dosiahnuť optimálnu váhu cestou racionálneho chudnutia.

Základný princíp proteínovej diéty sa opiera o fakt, že v jedle, ktoré bežne konzumujeme, sú zastúpené tri zložky, ktoré nám dodávajú energiu. Sú to sacharidy, tuky a proteíny. Tie nám poskytujú všetko potrebné k životu. Primárnym zdrojom energie bývajú v dnešnej uponáhľanej dobe predovšetkým sacharidy, ktorých máme v strave nadbytok. Cieľom proteínovej diéty je práve sacharidy zo stravy vylúčiť a zamerať sa na príjem kvalitných proteínov (bielkovín). Tým dochádza k spaľovaniu záložnej energie, ktorú máme v tele uloženú v podobe nepekných tukových vankúšikov. Dostatočný príjem proteínov navyše pri chudnutí ochráni vašu svalovú hmotu, pretože práve proteíny sú základným stavebným prvkom pre svaly. Pokiaľ by teda došlo len k obmedzeniu sacharidov, ale nie k navýšeniu množstva proteínov, mohlo by dochádzať k spaľovaniu svalovej hmoty a to je pri každom chudnutí nežiaduci jav.

Vylúčením sacharidov a zameraním sa na proteínové jedlá dôjde v tele k naštartovaniu procesu, ktorý sa nazýva ketóza. Takzvané ketolátky tlmia pocity hladu, ale zároveň navodzujú aj dobrú náladu a môžu za prílivy energie. Len prvých niekoľko dní, kedy prejdete na proteínovú diétu, sa môžete cítiť mierne unavene. Tento stav však čoskoro prejde.

A čo patrí do jedálnička proteínovej diéty? Je to diétne mäso, syry, mlieko, jogurty, vajcia, ryby a zelenina (pozor na sladké druhy). Mäso by malo byť predovšetkým biele, ako je napríklad kuracie, králičie, morčacie, vyhnúť by sme sa naopak mali tučnému bravčovému a na údeniny na nejaký čas zabudnúť úplne. Čo sa týka „povolenej“ zeleniny, môže to byť napríklad brokolica, karfiol, cuketa, uhorka, špenát, kapusta, baklažán a všetky druhy listových šalátov. Odporúčané množstvo zeleniny denne je okolo 500 gramov, upravená by mala byť dusením, varením alebo ju môžete konzumovať surovú. Do jedálnička je rovnako potrebné zaradiť dostatok nesladených tekutín, pretože tie sa bežne v tele zadržiavajú v sacharidoch, ale pretože práve sacharidy sú momentálne obmedzované, je nutné zvýšiť pitný režim. Ideálna je voda či nesladená minerálka, ktorá navyše telu dodá draslík a sodík.

Čomu sa naopak pri proteínovej diéte vyhnúť? Úplne vylúčiť by sme mali prílohy, ako sú napríklad zemiaky, cestoviny, kuskus, obilniny, pečivo, ale aj sladké ovocie, sladkosti, pochutiny a alkohol. Množstvo sacharidov, ktoré je možné denne v potravinách skonzumovať, je len 50 gramov. Vyššie množstvo môže pozastaviť proces ketózy a chudnutia. Potom je potrebné začať celý proces od začiatku.

Doba, po ktorú sa proteínová diéta drží, sa odvíja od kíl, ktoré chcete schudnúť. Čas, kedy jete naozaj len proteínové jedlá a zeleninu, by však nemal presiahnuť šesť týždňov bez toho, aby ste sa neporadili s výživovým poradcom či iným odborníkom. Prechod na obvyklú stravu prebieha pozvoľna a mala by nasledovať takzvaná stabilizačná fáza, aby nedošlo k jojo efektu. Aj naďalej je samozrejme potrebné dodržiavať pravidlá racionálnej výživy a občas si zaradiť „proteínový deň“.

Pri dodržiavaní proteínovej diéty je možné jedálniček doplniť aj vhodnou pohybovou aktivitou. Odporúča sa predovšetkým ľahšie cvičenie ako je napríklad chôdza, plávanie či jazda na bicykli. Proteínová diéta je jasnou cestou k vysnívanej postave, pokiaľ však trpíte zdravotnými problémami, ktoré sa týkajú obličiek, pečene, srdca či diabetu, je vždy lepšie všetko konzultovať s lekárom či výživovým odborníkom. Obrátiť sa môžete aj na odborníkov KetoMix.

96 %zákazníkov náš obchod odporúča zo 97 recenzií na Heureka.sk

Sledujte nás a popýšte sa fotkami vašich receptov a hlavne výsledkov. #letosjinakZobraziť profil

Nemáte ešte účet?

Zaregistrujte sa a získajte veľa výhod:

Zľava z opakovaných nákupov

Prehľad všetkých vašich objednávok

Rýchla opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovať svoje údaje

ZAREGISTROVAŤ SA

Nebudete na to sami!

Tisíce ľudí ako ste vy tu zdieľa svoje výsledky, motivujú sa navzájom a naši výživoví poradcovia Vám tu zodpovedia všetky Vaše otázky. Využite podpory od ostatných a začnite chudnúť už dnes!

PRIDAŤ SA DO SKUPINY

ČLENOVIA viac ako 7 700 členov

Prečítajte si príbehy našich zákazníčok. Inšpirujte sa.

Naozaj to funguje? Desaťtisíc našich spokojných zákazníkov hovorí áno!

Vysnívaná váha
za mesiac

"Chudnutie s KetoMixom bolo rýchle a pohodlné. Už za mesiac som sa dostala na svoju vysnívanú váhu."

Mahulena Bočanová, herečka a moderátorka

Prečítať celý príbeh

Možnosti dopravy

Geis
3 €
Zásielkovňa
2 €