Ako schudnúť v oblasti rúk: 7 tipov, ktoré stopercentne fungujú

Zbaviť sa tuku môže byť celkom náročné. Predovšetkým, ak sa usadí v určitých miestach na tele. Medzi tieto problémové partie patria aj paže. Neexistuje však jediný dôvod, prečo by ste sa mali zmieriť s tým, že tielka a šaty na ramienka tento rok opäť ostanú v skrini. Radšej vyskúšajte niektorý z našich účinných tipov, ako schudnúť práve v oblasti rúk.

ruce_7tipu

Tip 1 Zamerajte sa na celkové chudnutie

Chudnúť cielene iba jednu časť tela nie je možné, ale ruky môžete tzv. vyrysovať napríklad kľukmi alebo zhybmi. Stále populárnejším sa stáva komplexnejší veslovací trenažér, ktorý pomáha aj v oblasti paží. „Chudnutie je proces, pri ktorom sa musíte zamerať na pohyb, ale aj na váš jedálniček,“ potvrdzuje Zbyněk Ceradský, výživový poradca a vicemajster sveta v kulturistike. 

Jednoducho povedané, aby sa vám podarilo schudnúť oblasť rúk, musí váš energetický výdaj prevyšovať príjem. Vtedy strácate tuk na všetkých častiach tela, aj na pažiach. Potrebujete vyváženú stravu, žiadne hladovanie. Dostatok proteínu, zdravé tuky a málo sacharidov. Vo zvyšku článku si preberieme podrobnejšie všetky možnosti. 

Rýchlo a efektívne sa dá schudnúť aj pomocou ketónovej diéty KetoMix. Výsledky sú vidieť už za niekoľko dní. Diétny plán máte pripravený na mieru, po výživovej stránke je teda všetko vyvážené. Nemusíte si robiť starosti s nákupmi potravín ani varením. Jedlá sa pripravujú jednoducho a všetko bude doručené priamo k vám domov. Po ruke máte profesionálne výživové poradkyne, ktoré sú vám k dispozícii, ak by ste si nevedeli rady.

Tip 2 Postrážte si vlákninu

Vláknina hrá v zdravom jedálničku dôležitú úlohu. Je nevyhnutná pre zdravé fungovanie čriev, zároveň funguje ako prevencia pred najrôznejšími ochoreniami a pomôže vám schudnúť v oblasti rúk, a nielen tam. Dokáže totiž zväčšiť svoj objem a zaplniť žalúdok. Budete sa cítiť dlhšie sýti a nebudete mať potrebu hrešiť a diétu porušovať. 

Dospelý jedinec by mal denne prijať 25 až 30 gramov vlákniny. Ak držíte keto diétu, môže byť také množstvo problematické. S ketónovou diétou KetoMix však na nič nemusíte dozerať. Všetok príjem živín, ktoré vaše telo potrebuje, vrátane vlákniny, máte správne vyvážené.

Tip 3 Navýšte proteín v jedálničku

Proteín, alebo inak povedané bielkoviny, je pri chudnutí kľúčový rovnako, ako vám vláknina pomôže mať pod kontrolou váš apetít a vašu chuť maškrtiť. Ide teda o ďalší jednoduchý spôsob, ako schudnúť ruky aj iné problematické partie. 

Proteín vás veľmi dobre a na dlhý čas zasýti. Energia sa z neho uvoľňuje pomalšie,“ približuje fungovanie proteínu v tele Zbyněk Cerdský. Proteín je dôležitý aj pre udržanie svalovej hmoty. To je dobrá správa predovšetkým pre tých, ktorí chcú schudnúť a z nejakého dôvodu zatiaľ nemôžu cvičiť. 

Najjednoduchším spôsobom, ako navýšiť proteín v jedálničku predstavujú proteínové nápoje. Kombinujú sa v nich rôzne zdroje bielkovín tak, aby telo získalo toho čo najviac. Jedálniček je možné, samozrejme, obohatiť aj o ďalšie chutné jedlá s vysokým obsahom proteínu. Populárne sú napríklad proteínové palacinky alebo proteínové kaše. 

Tip 4 Pridajte kardio

Ďalším spôsobom, ako schudnúť v oblasti rúk (alebo k tomu aspoň významne prispieť) je kardio cvičenie. V ideálnom prípade by ste denne mali zvládnuť 20 až 40 minút. Budete rýchlejšie spaľovať a lepšie chudnúť problematické partie. 

Kardio má výhodu v širokom výbere. Každý si tak môže vybrať pohyb, ktorý ho najviac baví. Dajte si svižnú chôdzu po schodoch, vybehnite do prírody, zaplávajte si, zatancujte alebo skáčte cez švihadlo. Efekt bude rovnaký – efektívnejšie chudnutie.

Tip 5 Vyskúšajte posilňovanie

Ak diétu skombinujete so správnym pohybom, ide o zaručený spôsob, ako nielen schudnúť v oblasti rúk, ale predovšetkým ich spevniť a vyrysovať. Budú potom nielen štíhle, ale aj pevné. K tomu sa výborne hodí posilňovanie.

„Pravidelným posilňovaním si môžeme vybudovať zároveň svalovú hmotu,“ hovorí Zbyněk Ceradský a dodáva: „Čím viac máte svalov, tým lepšie pracuje váš metabolizmus, a tým ľahšie sa vám bude chudnúť.“ Pod posilňovaním si každý predstavuje predovšetkým zdvíhanie činiek. Posilňovanie sa dá však robiť aj s vlastnou váhou. Schudnúť v oblasti rúk vám teda pomôžu aj „obyčajné“ kľuky alebo tzv. plank. 

Tip 6 Upravte spánkový režim

Ak dostatočne nespíte, nepomôže vám pri chudnutí rúk ani tá najlepšia diéta. Len s kvalitným spánkom budete chudnúť podľa svojich predstáv. A to je fakt! Ako je to možné?

Kvalita spánku ovplyvňuje hormóny leptín a ghrelín, ktoré majú vo vašom tele na starosti pocity hladu a sýtosti. Keď málo a zle spíte, omnoho viac a horšie jete. Máte chuť na sladké a potrebu doplniť chýbajúcu energiu. Bohužiaľ, siahnete skôr po tabuľke čokolády ako po niečom zdravom. Nedostatok spánku dokáže chudnutie spomaliť alebo dokonca úplne zastaviť. Základom správnej spánkovej hygieny je pravidelnosť. Skúste chodiť spať a vstávať v rovnaký čas. Bez ohľadu na to, či je všedný deň alebo víkend. Minimálne hodinu pred spaním už nesledujte žiadnu obrazovku – mobil, notebook ani televíziu. Radšej siahnite po knihe, alebo si pustite meditačnú hudbu. Pred spaním nefajčite ani nepite kávu. Nikotín aj kofeín stimulujú mozog k činnosti. 

Tip 7 Zlepšite pitný režim

Aj správny pitný režim vám pomôže schudnúť v oblasti rúk. Denne by ste mali vypiť 2 až 3 litre tekutín. Pitie vody pred jedlom vás pocitovo zasýti. Budete tak automaticky jesť menej a jednoduchým spôsobom tak znížite kalorický príjem.

Na všetky limonády alebo ovocné šťavy či džúsy zabudnite. Nie sú zdravé, sú to len ďalšie zbytočné kalórie na ceste ku štíhlejším pažiam. Pite len čistú vodu, zelené a bylinkové čaje alebo čokoľvek nesladené. Ideálna na podporu chudnutia je aj bylinná zmes s moringou, ktorá efektívne pomáha spaľovať tuky. 

Zhrňme si to

Aj napriek tomu, že zhodiť kilá navyše nejde len v určitej telesnej partii, existuje množstvo účinných možností, ako schudnúť nechcený tuk na rukách. Keď naše tipy, ako schudnúť ruky, správne skombinujete, zbavíte sa nielen nežiaduceho tuku, ale zároveň si spevníte paže vyrysujete svaly

Pustite sa do toho, či už s diétou KetoMix, zdvíhaním činiek alebo behaním po schodoch. Nielen, že získate štíhlejšie telo, ale ušetríte aj za nákup nového šatníka na leto.


eva-sroka
Autor článku
Eva Sroka

Odbornice v oblasti PR a marketingu. Vystudovala sociální a masovou komunikaci na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Zkušenosti má z oblasti externí, interní a on-line komunikace, v řízení lidských zdrojů, CSR nebo pořádání událostí. Eva Sroka působila 18 let v největší české PR agentuře, kde se následně stala jedním z partnerů. Řídila komunikaci řady klientů v privátní oblasti. Nějaký čas působila také jako vedoucí oddělení komunikace Českého rozhlasu. Od roku 2017 se specializuje na komunikaci nízkosacharidového stravování.

98 %zákazníkov náš obchod odporúča zo 387 recenzií na Heureka.sk

Sledujte nás a popýšte sa fotkami vašich receptov, a hlavne výsledkov. #letosjinakZobraziť profil

Nemáte ešte účet?

Zaregistrujte sa a získajte veľa výhod:

Darček k narodeninám - nezabudnite vyplniť dátum svojho narodenia

Zľava z opakovaných nákupov

Prehľad všetkých vašich objednávok

Rýchla opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovať svoje údaje

Registrovať sa

Nebudete na to sami!

Tisíce ľudí ako ste vy tu zdieľa svoje výsledky, motivujú sa navzájom a naši výživoví poradcovia Vám tu zodpovedia všetky Vaše otázky. Využite podpory od ostatných a začnite chudnúť už dnes!

PRIDAŤ SA DO SKUPINY

ČLENOVIA viac ako 16 000 členov

Možnosti dopravy

DPD
4,40 €
Zásielkovňa
3,50 €