Najčastejšie chyby pri proteínových diétach

Ketónové diéty sú obľúbené čím ďalej, tým viac. Nie je na tom nič zvláštne – s minimálnym úsilím, pohodlne a bez hladu, dokážu rýchlo zatočiť s kilami navyše, ktoré ľudí trápia možno aj dlhé roky. Vďaka ketóze je pri dodržiavaní pravidiel tejto diéty výsledok zaručený.

1

Dobre si to rozmyslite

Ketónovú diétu môžete držať aj sami, bez akejkoľvek pomoci. Počítajte však s tým, že sa budete musieť veľa naučiť – nutričnými hodnotami počnúc, a zložením jednotlivých jedál alebo ich surovín, končiac. Okrem toho budete musieť tieto potraviny nakupovať a variť. Držanie ketónovej diéty bez pomoci odborníkov býva finančne aj časovo náročné. To je jedným z dôvodov, prečo ju ľudia niekedy vzdajú. Kým sa do chudnutia pustíte, radšej sa porozhliadnite po trhu a nájdite si vopred pripravenú diétu. Tá vás za pár týždňov zbaví prebytočných kíl. Navyše budete mať po ruke aj výživové poradkyne, takže sa budete mať na koho obrátiť, keby ste si nevedeli rady. Najjednoduchším spôsobom, ako prejsť cez jednotlivé fázy, je použitie porciovanej nutrične vyváženej výživy, ktorú poskytuje napríklad práve KetoMix.

Keď sa rozhodnete držať diétu sami

Pri proteínovej diéte zloženej iba z bežných potravín je potrebné dať si pozor na niekoľko vecí, aby ste svojmu telu neublížili. Základom ketónovej stravy je tuk, bielkoviny a minimálny prísun sacharidov. Naozaj veľký pozor si musíte dávať na to, aké druhy proteínových potravín konzumujete. Spolu s nimi totiž môžete zjesť aj nadmerné množstvo nasýteného živočíšneho tuku. Ako všetci vieme, ten by sme mali prijímať len veľmi zriedkavo. Základom by teda mali byť chudé mäsá a menej tučné mliečne výrobky. Jediné, čo je možné konzumovať aj tučné, sú ryby. Tie nám vo svojom tuku dodávajú telu prospešné omega 3 nenasýtené mastné kyseliny EPA a DHA, ktoré majú preventívny vplyv pred množstvom ochorení.

Majte na mysli aj skutočnosť, že množstvo prijímaných bielkovín má svoje obmedzenia. Nie je možné ich jesť, čo hrdlo ráči. Pri nadmernom príjme bielkovín môžete totiž nadmerne zaťažiť tráviaci trakt alebo obličky. Je tiež dôležité, aby ste si tieto potraviny v priebehu celého dňa rovnomerne rozložili. Iba tak ich telo lepšie využije.

Vláknina a črevné baktérie

Keď zo stravy vylúčite takmer všetky sacharidy, značne obmedzíte zdroj vlákniny, ktorú telo potrebuje pre správnu funkciu čriev. Vláknina je totiž pre dôležité baktérie žijúce v črevách veľmi dôležitá, pretože sa ňou živia. Z tohto dôvodu dôsledne dbajte na adekvátnu konzumáciu zeleniny, ktorá je pri ketónovej diéte povolená. Aby ste predišli zápche, okrem dostatočného príjmu vlákniny, je dôležité piť adekvátne množstvo tekutín a udržiavať telo dobre hydratované. Ak navyše pri proteínovej diéte vynecháte kyslomliečne produkty, ktoré sú zdrojom mliečneho kvasenia, môže dôjsť aj k zhoršeniu trávenia. Preto je vhodné pravidelne dopĺňať probiotiká aj prebiotiká.

 Pozor na tuky!

Ak fungujete na proteínovej diéte, niekedy môžete nadobudnúť mylný dojem, že môžete jesť zdroje tukov v neobmedzenom množstve. Uvedomte si však, že potraviny, ktoré sú hlavným zdrojom tukov, sú zároveň extrémne energeticky bohaté. Pri ich nadmernom príjme môžeme jednoducho prijať aj nadbytočné množstvo energie, ktoré vám bráni pri chudnutí. Počas keto diéty je potrebné prijímať odporúčané denné dávky mikroživín, teda vitamínov, minerálnych látok a stopových prvkov tak, aby vaša strava bola plnohodnotná.

V prípade KetoMixu je už o vhodné zloženie tuku a bielkovín postarané

Ketomix prísun vyššie uvedených látok postráži za vás. Jedlá sú navrhované tak, aby každá porcia bola nutrične vyvážená, obsahovala správnu dávku proteínov, vlákniny, ale aj vitamínov a minerálnych látok. Držať KetoMix diétu je veľmi jednoduché. Jedlá doputujú až priamo k vašim dverám. Spolu s nimi dostanete aj prehľadnú brožúru s presným návodom a praktickými radami. Strážiť nebudete musieť nič – o všetko bude postarané. Ak chcete vedieť viac, pozrite sa sem.


monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

98 %zákazníkov náš obchod odporúča zo 387 recenzií na Heureka.sk

Sledujte nás a popýšte sa fotkami vašich receptov, a hlavne výsledkov. #letosjinakZobraziť profil

Nemáte ešte účet?

Zaregistrujte sa a získajte veľa výhod:

Darček k narodeninám - nezabudnite vyplniť dátum svojho narodenia

Zľava z opakovaných nákupov

Prehľad všetkých vašich objednávok

Rýchla opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovať svoje údaje

Registrovať sa

Nebudete na to sami!

Tisíce ľudí ako ste vy tu zdieľa svoje výsledky, motivujú sa navzájom a naši výživoví poradcovia Vám tu zodpovedia všetky Vaše otázky. Využite podpory od ostatných a začnite chudnúť už dnes!

PRIDAŤ SA DO SKUPINY

ČLENOVIA viac ako 16 000 členov

Možnosti dopravy

DPD
4,40 €
Zásielkovňa
3,50 €